Nawigacja
Archiwum
wrzesnień 2014
Wycieczka do Wrocławia

Dnia 30 września uczniowie klas I i II gimnazjum UZ oraz I i II SPP UZ z paniami – Anią Piotrowską, Małgosią Trzmiel, Małgosią Skrzypczak oraz panem Jakubem Spychalskim poszukiwali ostatnich letnich akcentów podczas wycieczki do Wrocławia.

Celem głównym wyprawy był najstarszy i największy polski ogród zoologiczny, jednak nie była to jedyna atrakcja programu.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po najstarszej części miasta - Ostrowie Tumskim, gdzie podziwialiśmy archikatedrę oraz zabytkową architekturę. Przechodziliśmy przez Most Tumski – zwany też Mostem Zakochanych. Legenda mówi, że aby spotkać miłość najpierw trzeba pójść do katedry i pomodlić się w tej intencji. Potem należy pogłaskać po głowie posągowego lwa, który strzeże wejścia do świątyni, a następnie pójść na Most Tumski i czekać na przeznaczoną sobie osobę. Most ten stał się bardzo sławny z powodu „Kłódek Miłości”, które zawieszają na nim zakochane pary. Policzenie ich zajęłoby nam chyba całą jesień, dlatego nie podejmowaliśmy się tego trudnego zadania i przeszliśmy na Wyspę Piasek , gdzie na przystani czekał statek Nereida, którym popłynęliśmy na rejs po Odrze.

Na ląd zeszliśmy przy Bramie Japońskiej, którą w sezonie letnim można wejść do Ogrodu Zoologicznego od strony rzeki. Od tego momentu rozpoczęliśmy naszą przygodę z dziką przyrodą.

W ZOO oglądaliśmy zwierzęta, o których uczniowie dotąd rozmawiali z paniami w szkole lub oglądali w telewizji. Ekspozycji i wybiegów było mnóstwo. Najbardziej młodzieży podobały się małpy, słonie, hipopotamy, żyrafy, niedźwiedzie, zebry i kangury. Trafiliśmy też na widowiskową porę karmienia kotików afrykańskich na terenie powstającego Afrykarium.

Pogoda tego dnia dopisała i faktycznie wszyscy poczuli ostatnie tchnienia lata, gdyż w pełnym słońcu mogliśmy jeść pyszne lody.

To była naprawdę udana wyprawa! Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do dżdżystego i jesiennego Leszna

Wycieczka na lotnisko w Lesznie

Dnia 25 września uczniowie klasy V i VI zwiedzali  leszczyńskie lotnisko szybowcowe.

Dnia 25 września pojechaliśmy wraz z opiekunami na leszczyńskie lotnisko szybowcowe.

Po hangarach oprowadził nas pracownik lotniska. Bardzo ciekawie opowiadał nam o budowie i zasadach latania szybowcem.

Oglądaliśmy samoloty, szybowce i motolotnie.

Kolejnym punktem wycieczki był, nowoczesny i jeden z trzech w Polsce, tunel aerodynamiczny.

Latanie tam wygląda fajnie, ale jest to bardzo droga zabawa.

Pełni wrażeń i zadowoleni wróciliśmy do szkoły.

Uczennice i uczniowie klas V i VI

Wycieczka do Osiecznej

Dnia 23 września klasy III UZ, IV i V UZ, VI UZ, I gimnazjum UZ oraz II gimnazjum UZ razem ze swoimi wychowawczyniami zwiedzały Muzeum Młynarstwa i Rolnictwa w pobliskiej Osiecznej.

Mieszkańcom regionu leszczyńskiego Osieczna kojarzy się głównie z wiatrakami, które stoją tam od XVIII wieku i aktualnie są jedynym w kraju kompleksem trzech wiatraków stojących w niedalekiej odległości od siebie.

Zwiedzaliśmy muzeum w bardzo wietrzny dzień, dlatego na własnej skórze mogliśmy odczuć dlaczego ówcześni konstruktorzy zdecydowali się postawić wiatraki akurat na tym wzgórzu. Dwieście lat temu, przy takiej samej pogodzie zapewne skrzydła wiatraków aż furczały, a młyny zbożowe mieliły z impetem zboże na śrutę i mąkę.

Pracownicy muzeum pokazali nam wnętrza wiatraków, tradycyjne stroje ludowe oraz narzędzia rolnicze i rzemieślnicze.

Nie obyło się bez kilku psikusów „sprezentowanych” przez obsługę – spotkania z duchem młynarza oraz szczurem, który przestraszył panią Anię :)

Wycieczka była bardzo ciekawa. Po powrocie do szkoły utrwaliliśmy wiadomości zdobyte o naszym regionie i pracy młynarza. Smacznym podsumowaniem było zjedzenie przywiezionych z Osiecznej pysznych, świeżutkich bochenków chleba.

Piknik w Wyciązkowie
W sobotę 13 września 2014r. uczniowie kl. I, II+III oraz kl. IIIa z SP7 wraz z rodzicami i wychowawcami uczestniczyli w pikniku "Święto pieczonego ziemniaka" w Wyciążkowie.
Głównym bohaterem imprezy był oczywiście ZIEMNIAK. Po niezwykle emocjonujących ziemniaczanych wyścigach rzędów na wesoło, w których startowały dzieci wraz z rodzicami, wszyscy raczyli się ogniskową kiełbasą oraz pysznymi pieczonymi w ognisku ziemniakami. Nie zabrakło też różnorodnych słodkości upieczonych przez rodziców. Gospodarze imprezy p.Mirosław i Adam Zaremba umili dzieciom pobyt licznymi atrakcjami. Były gokarty, bilard, piłkarzyki a na zakończenie dzieci otrzymały upominki. W promieniach wrześniowego słońca i miłej atmosferze spędziliśmy wspaniałe, niezapomniane chwile.
Zdjęcia
Ta strona używa plików cookies
Urząd Miasta Leszna
Obowiązek Informacyjny
Translate this site

Akty Prawne
Losowa Fotka
Fundacja Aby żyć
Gra edukacyjna
Pierwsza pomoc
Pierwsza pomoc - osoba nieprzytomna oddychająca