:
Szkoła Podstawowa dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym łączy ze sobą funkcje edukacyjne, wychowawcze i terapeutyczne. Placówka przyjmuje uczniów posiadających aktualne orzeczenie wydane przez PPP.
Po przyjęciu dziecka do szkoły grono nauczycieli-specjalistów opracowuje stosowną dokumentację , która określa kierunek pracy z dzieckiem.
SĄ to : Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia a na jej podstawie Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny uwzględniający potrzeby, możliwości i zainteresowania dziecka. Dzięki temu praca z dziećmi odbywa się z zastosowaniem takich form i metod pracy, które pozwalają na bardzo indywidualne podejście do każdego ucznia a mało liczne klasy budują atmosferę bezpieczeństwa oraz i bliskie relacje nauczyciel-dziecko.
Nadrzędnym celem edukacyjnym na tym etapie kształcenia jest jak najlepsza integracja społeczna, rozwijanie samodzielności i wiary dziecka we własne możliwości w atmosferze akceptacji i emocjonalnego bezpieczeństwa.
Z uczniami pracują: nauczyciele przedmiotowi, nauczania początkowego, pedagodzy, logopedzi i neurologopedzi, psycholodzy, surdologopeda, surdopedagodzy, tyflopedagodzy oraz terapeuci AAC.
Zajęcia edukacyjne stymulują wiele obszarów funkcjonowania dziecka i odbywają się z zastosowaniem zarówno sprawdzonych jak i innowacyjnych metod i technik , wspomagających sposoby komunikacji , zabawy i uczestniczenia w życiu społecznym.
Uczniowie chętnie korzystają z dostępu do komputerów, tablic multimedialnych, sali doświadczania świata, biblioteki, placu zabaw, świetlicy szkolnej, stołówki i basenu.
Chętnie przychodzą do gabinetu logopedy, pedagoga czy psychologa, gdzie znajdują rozwiązanie swoich doraźnych , uczniowskich problemów.
Ich obecności w szkole towarzyszą życzliwi wychowawcy , nauczyciele i cała szkolna społeczność.